Sunday, August 21, 2011

Mamma og Pappa på besøk!


Hei dere!

I går var jeg så heldig å få selveste mamma og pappa på besøk. Ja, når var de jo ikke i Stavanger på grunn av meg da. De skulle i debbel 50 års dag til min tante og onkel. (Gratulerer!) Men når de først var i området kunne de jo ikke annet enn å stikke innom Villaen!

Jeg møtte de først i byen utenfor hotellet de skulle bo på. Selv om Villaen min er fantastisk på så mange måter vet jeg ikke om den helt ville overlevd overnatting av så mange som 2 stk på en gang! Men tross for skuffelsen med å ikke få sove i Villaen tror jeg de var fornøyd med å få seg en natt på hotell!
Her på hotellet spiste vi også lunsj, Jeg forstod jo fort at dette ikke blir den typiske studentlunsjen, så jeg nøt hvert øyeblikk av den gode maten, spandert fra pappa sin lomebok. :)

De hadde også vært så snill å ta med en del ting som jeg har savnet. Blant annet ett ekstra teppe og regnbukse! Takker og bukker mamma!

Men så var det tid for å vise fram Villaen. Pappa viste meg korteste veien fra byen og hjem til meg. Og hold dere fast....wait for it.... det var samme vei som jeg har gått selv!!! Jadda, Marit sin retningssans slår til!!!
Dagen før hadde jeg laget kjeks. Må si meg ganske så fornøyd med disse! Mitt første forsøk på amerikanske cookies, men absolutt ikke siste. Safarikjeksene i skapet er plutselig ikke så gøye lengre...
Fikk også brukt den nye presskaffekannen jeg fikk fra jobben! Takker! :)



Ellers kjenner jeg jo på at Borestranden har gjort inntrykk på meg på flere måter. Snufsingen er i god gang... I går gikk jeg til innkjøp av honning, vitaminer og is. Alle viktige elementer i min bli frisk dag. Denne dagen går da altså til å ligge under dynen, se på mye dårlig TV, prøve å lese litt pensum for samvittighetens skyld, snyte meg og selvfølgelig spise is. Det hjelper alltid! Beste medisin! Har også kjøpt med en bunke med kleenex. Det jeg ikke leste på pakken var at disse var med Menthol. Føler jo jeg stikker nesen ned i en tyggispakke. ;)


Dagens motto: Er du forkjølet og sliter med å puste gjennom nesen, ikke ta for mye munnskyllevann i munnen. Plutselig er munnen din eneste mulighet til å puste og da er det ikke godt å si hvor munnskyllevannet havner....

Piz and luw to yo all!
from the one and only
- maritjenten :)

No comments: