Tuesday, August 16, 2011

Studiene i Stavanger i er gang


Ja, da er jeg igjen student. I år skal jeg stikke nesen ned i Bibelen og alle tilleggsbøkene som følger med dette. Årstudium i Kristendom, Religion, Livssyn og Etikk. Planen min (ja, hold deg fast. Jeg har en liten plan...) er å ta dette som 3 året i bacheloren min. Jeg har jo allerede 2 år med Interkulturell Forståelse. Og hva blir jeg da spør du? Nei det er ikke godt å si, men håper at det ser bra ut i bistandsverden!




Skolen jeg skal bruke all min tid og energi på er Misjonshøyskolen. Sjekk ut www.mhs.no
Dette er ikke den største skolen i verden, men er allikevel større enn Ansgar som jeg er vant til. Jeg er allerede i gang med timer og har allerede klart å skaffe meg en lesepult.


Ellers bruker jeg til på å komme meg litt til rette i villaen min. Bor ca 10.min unna skolen og ca 25 min unna byen. Er ikke store stedet, men tror det blir veldig bra her. Har vært en tur på IKEA med Kristine og Morten. Cd-hylle og mini-bord er allerede på plass. Har fremdeles planer om å finne meg noen nye gardiner, et sengeteppe m.m. Planen er å ta en bytur med Kristine på torsdag, så får vi se hva vi finner!






Her får dere et lite førsteinntrykk av Villaen! Det dere ser på det første bilde er egentlig det jeg har. Er i tillegg en pult der som dere ikke ser på bilde. Ellers er det gang, kjøkken og et nyoppusset bad :)


Dagens motto: Hvis du heter Marit og overhode ikke eier retningssans, ikke lat som du klarer å finne nye veier fra byen og hjem. Det ender bare med at du går oppover og oppover helt til du innser at du ikke aner hvor du er, må så gå heeeeeeeeeeelt ned igjen for så å begynne oppturen på nytt. (for en nedtur...)


Piz and luw fra deres one and only
- maritjenten :)

1 comment:

Unknown said...

Så fint du har fått det vennen:) Gleder meg til å komme å besøke deg, savner deg! Klem