Tuesday, January 25, 2011

18 desember og bursdagsfeiring i Lamu!

Jada, jeg vet jeg er en smule treg med denne bloggingen, men det er ikke helt meg dette her.

Men nå tenkte jeg at jeg skulle fortelle dere litt fra bursdagen min!

Jeg, Linneth og Moa var nå i full gang med juleferien vår. Vi var ferdig på IOP og vi skulle nå reise rundt å leke turist. Men turist med BUDSJETT!

Den 18.desember ble feiret i Kenya. På en øy som heter Lamu. Dette er et helt nydelig sted! Her finnes det ingen bilveier, bare trange smale gater med høye murhus over alt! Det som fasinerte meg mest med dette stedet tror jeg må ha vært alle eslene. Det var nesten flere esler enn mennesker på øyen og hvor enn du snudde deg så holdt du på å kræsje rett i de.

Dagen den 18 ble brukt til å få en guidet tur gjennom denne vakre byen. I tillegg til eslene er dette stedet også kjent for de flotte dørene!
Kvelden var nok likevel høydepunktet for denne dagen! Vi dro på seiltur i solnedgangen. Vi dro sammen med 2 jenter fra England og deres mor. Vi ble sluppet av på en strand. Vi gikk med sand mellom tærene og så på at solen forsvant i horisonten. Nydelige farger! Når solen var borte var det tid for et bad i det Indiske hav. Her fikk jeg bursdagssangen sunget av de herlige jentene! Moa og Linneth hadde også kjøpt sjokoladekake til meg. Kan de være bedre??
Når vi hadde fått tørket oss og siklet litt over bursdagskaken var det tid for middag. Bålet var tent og fisken var grillet! Denne fisken var uten tvil en av de beste fiskene jeg har smakt! Etter dette fikk vi servert et stort fat med frukt. Her fikk vi prøve den rød mangoen som Lamu er kjent for. Søt og god! Til dessert fikk vi grillet søtbanan med sjokolade!
Gode og mette som vi var begynte vi nå å kose oss med kaken svenskene hadde kjøpt! At båten ikke sank på veien hjem er fremdeles et mysterium for meg!

Nydelig dag, rett og slett!
Og sånn gikk det når Marit ble 23!

PS: det var veldig koselig å lese bursdagshilsner på fjesboka fra dere alle! Det varmer!

No comments: